1280 x 720 (lg)

Metropole má novou tramvajovou konečnou. Zatím v polích

24. 09. 202317:10
Metropole má novou tramvajovou konečnou. Zatím v polích
foto: Patrik Pašek, PrahaIN.cz/Koleje; ilustrační foto

Praha se rozrůstá o další kilometry tramvajových kolejí. Od 15. října bude rozšířena tramvajová síť na jihozápadě metropole. Nedávno dokončený úsek do Holyně bude mít od poloviny října pokračování až do Slivence.

To si pochopitelně žádá úpravy tras tramvajových linek. Linka 4 bude nově prodloužena o úsek Sídliště Barrandov – Slivenec a bude nově jezdit také v pracovní dny dopoledne. Linka číslo 5 bude nově prodloužena o úsek Holyně – Slivenec.

Změny se týkají i noční linky číslo 94, která se nebude obracet v konečné Sídliště Barrandov, ale bude zajíždět až na nově vzniklou konečnou ve Slivenci. O změnách informuje Zpravodaj Pražské integrované dopravy.

V souvislosti s otevřením nového úseku tramvajové linky dochází také ke změnám názvů některých zastávek. Zastávka s původním názvem Slivenec, kterou obsluhovaly autobusy, mění název na Škola Slivenec. Stejně tak je to s dosavadní zastávkou Slivenecká, která se nově bude jmenovat V Bokách.

Město nechce opakovat stejné chyby

Tramvajová smyčka Slivenec vznikla zdánlivě zcela v polích a mimo zástavbu. Téměř dokončená dopravní stavba tak zatím připomíná spíše sci-fi kolejí kroužících kolem památné Lípy u Holyně v polích. Konečnou Slivenec se dvěma předjízdnými kolejemi tak přesně najdeme v blízkosti křižovatky ulic K Barrandovu – U Náhonu u stávajícího zemědělského areálu.

Za tento krok však lze Dopravní podnik hlavního města Prahy jen chválit. Lze říct, že rozvojová lokalita, která se co nevidět promění v novou městskou část, bude dopravně připravena pro své obyvatele. Koneckonců, jak PrahaIN.cz již v minulosti psala, připomněl to i tehdejší náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr (Praha sobě): „V okolí nové trati vyroste nová městská část pro 8 tisíc lidí. V okamžiku jejich nastěhování už tam ale budou mít přivedenou tramvaj, která je pohodlně dostane do centra města.“

Nebude se tak opakovat chyba, kterou Praha udělala v sedmdesátých letech, kdy byly obsazeny některé části nově vzniklého Jižního Města obyvateli, aniž byla vyřešena jejich doprava. Pro tyto lidi pak byla po dobu několika měsíců jejich každodenní cesta do zaměstnání doslova hororem.

Tagy

Speciály

Kudy kráčel zločin
Tajnosti slavných