foto: Vít Hassan pro PrahaIN.cz/ČSOB
Není to tak dávno, co jsme informovali o problémech s některými bankomaty. Dvakrát šlo o vkladový bankomat, kdy peníze „spolkl“, ale na účet se nepřipsaly. Další muž chtěl vybrat čtyři tisíce. Bankomat mu je nevydal, z účtu ale zmizely. Nyní se na nás obrátil klient ČSOB. Ten chtěl na účet vložit 150 tisíc korun. Bankomat se zavřel, oznámil, že je karta neplatná a peníze rovněž zmizely.
Dotyčný chtěl 20. února vložit celkem 150 tisíc korun na účet vedený u ČSOB. Ten patří jeho matce, muž k němu ale má dispoziční právo.
Pro uložení peněz si vybral bankomat na Václavském náměstí, kde vklad raději rozdělil na tři části po padesáti tisících korunách.
„Vkládal jsem to natřikrát po 50 tisících korunách. Pak se bankomat zavřel, vydal kartu, že je to neplatné a peníze už mně nevrátil. Zkusil jsem to znovu, ověřil si účet přes kartu, zda byly peníze připsány, ale nebyly,“ uvedl pro PrahaIN.cz.
Reklamace byla ledabylá
Ihned provedl telefonicky reklamaci, kde se prý dotazovali, komu účet patří a jaké tam byly částky. Tyto informace přesně nevěděl, proto byl vyzván k osobní návštěvě pobočky, což okamžitě udělal.
Psali jsme
PrahaIN.cz před několika dny informovala o vkladovém bankomatu v Lounech. Přijal 75 tisíc korun, které ale nezaúčtoval celé. Banka klientovi…
„Reklamace byla podle mě ledabylá, uvidíme. Mají mně do patnácti dnů vyrozumět, jestli nějakou částku dostanu. Pokud ji bankomat zaevidoval, tak to při kontrole zjistí a zřejmě vrátí,“ dodal muž.
Ještě týden poté nám však sdělil, že se mu nikdo neozval a peníze nazpět nezískal.
Bankovní tajemství
„Děkuji vám za vaše dotazy, je mi však líto, konkrétní případy, které se vztahují k našim klientům, nemohu sdělovat z důvodu bankovního tajemství. Nemám ani informace, že by se takové podobné případy staly,“ uvedl pro PrahaIN.cz tiskový mluvčí skupiny ČSOB Patrik Madle.
„V průběhu roku evidujeme pouze jednotky případů, kdy sám klient nesprávně zadá a zašle peníze na jiné číslo účtu prostřednictvím vkladového bankomatu,“ dodal poté Madle.
Ve dvou z minulých případů, o kterých jsme informovali, šlo o problém u stejné banky. V lounské pobočce tamní bankomat přijal, ovšem nezaúčtoval částku 75 tisíc korun. Letitému klientovi nakonec banka poslala 73 tisíc, o dva míň.
Psali jsme
Československá obchodní banka, v jejímž čele stojí od letošního května Aleš Blažek, je považována za renomovanou značku. Nabízí prakticky všechny…
Další problém nastal v Mělníku. „Bankomat ČSOB Mělník vzal 212 tisíc, kde jsem vkládala peníze na zájezd školy. Postup stejný, přístup strašný a nedovoláte se nikoho. Vzalo mi to kartu i peníze. Nemám nic. Nemám si ani jak vybrat na nákup,“ sdělila redakci žena.
Transakce neproběhla, kartu bankomat nevrátil.
Šťastný konec
Vše nakonec ale dopadlo dobře a peníze byly na účet následně připsány.
Pod naším článkem se objevila řada negativních zkušeností při vkladu hotovosti do bankomatů. A nešlo jen o ČSOB, padaly také názvy České spořitelny nebo Raiffeisenbank.
A právě o bankomatu České spořitelny jsme psali několik dní poté. „Bankomat mi po zadání výběrové částky čtyři tisíce vytiskl lístek s oznámením, že tuto transakci nelze provést z důvodu nedostatečného zůstatku na účtu,“ sdělil nám muž s tím, že na jeho účtu byl v té chvíli dostatek finančních prostředků.
Byl sice klientem Komerční banky, vybíral ale z cizího bankomatu. „Obě banky si mě v ten den přehazovaly jak horký brambor s tvrzením, že žádost o reklamaci musí udělat banka, kde je veden účet. V druhé bance mi zase tvrdili, že naopak v té, které patří bankomat,“ popisoval muž pro PrahaIN.cz.
I zde ale vše dopadlo dobře a peníze byly za několik dní poté zpět na účtu.